• Nomad Pasargad Adventure Tours

    «سبک است خواب در برهوت چادرنشينان»

    كوچ نشيني كهن ترين شيوه زيست بشر است كه پا برجا بودن آن تا عصر حاضر از بزرگترين جاذبه هاي اين شيوه معيشت است و همين شيوه خاص زندگي سبب شده است كه زندگي ايلات و عشاير براي حاضران در عصر تكنولوژي و كامپيوتر ديدني و بكر به نظر برسد و توجه بسيار ي از مردم خسته از زندگي ماشيني را جلب كند.nomad-tourism (12)

    در دامنه كوههاي سرسبز و دشت هاي پهناور کمین در پاسارگاد  كوچ نشينان عشاير باصری و کرد شولی  ,طبيعت را زندگي مي كنند. تنگ بلاغی ، دشت سوباتان ، گردنه خرسی و گستره پهناور سرپنیران به همراه تصویری هفت رنگ از سیه چادرهایی  که مردانی در آن اتراق کرده و زنانی زیبا با دامنهای پرچین و رنگارنگ که در اطراف آنها مشغول به كار و فعاليت هستند, دل هر  بیننده را به مهمانی رنگها می برد .طبیعت سرسبز، گوسفندان ایل ، بزغاله های زیبای نورسیده ،واق واق سگهای اصیل در کنار عربده های خسته خرهای پالان بسته  ونفیر شیحه اسب های سرکش   به همراهی صدای خلخال پاهای زنان عشایر سمفونی کوچ ایل را می نوازند.

    گردشگران عشايری در پاسارگاد  کوچ نشینان  پسامدرنی هستند که اصالت معنايی خود را در چشم اندازهای فرهنگی هخامنشیان  جستجو می کنند.گردشگر در این روند  انگيزه های فرهنگی خود را پيرامون شيوه زندگی کوچ نشينان پاسری (باصری) در فضایی معنوی به يادگار مانده از گذشته باستانی  انسان هخامنشی درک می کند.

    هر چندکه مظاهر تکنولوژی از بکر بودن زندگی عشایری کاسته ، آن را تحت تاثیر قرار داده است،اما همچنان کوچ نشینان کهن دیار کمین در پاسارگاد بسیاری از سنتها و ارزشهای اصیل ایرانی را حفظ کرده اند.آنها با طبيعت يكي مي شوند و در مسير باد قدم مي گذارند.اين زندگي بي دغدغه اما هميشه با آسودگي همراه نيست و گه گاه طبيعت دلش براي تنهايي تنگ مي شود .

    جزئیات بیشتر

  • AGRI-TOURISM FARMS

    Agri tourism (4)این تور شامل کوچه باغ گردی در تمامی فصول، جشن انگور و مراسم شیره پزی -مهر ماه هر سال، کشت برنج- خرداد ماه، بازدید و جمع آوری گیاهان داروئی در طبیعت –اردیبشهت ماه می باشد. به استناد کاوشهای انجام گرفته در تنگه بلاغی و کشف کارگاه شیره پزی  انگور ،پیشینه باغ داری و تولید انگور در این منطقه به 3000 سال پیش بر می گردد …. جزئیات بیشتر

  • Cultural Tourism

    کاروانسرای قوام ،باغ قوام ، تنگه بلاغی و راه شاهی ،حمام قدیم علی آباد کمین،آسیاب قدیمی ،در کنار مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و باغ ایرانی  از جاذبه های فرهنگی ، تاریخی شهرستان پاسارگاد محسوب می گردد. میراث جهانی پاسارگاد و تخت جمشید  به عنوان  مقصد  گردشگری، بی‌شک ظرفیت جذب گردشگران بسیاری را دارد که در عرصه تعامل جامعه میزبان و میهمان علاوه بر منابع اقتصادی چشمگیر، قابلیت توسعه فرهنگی و نیز ارایه سیمای مثبتی از فرهنگ و تمدن ایرانی  را می‌تواند داشته باشد. جزئیات بیشتر  

  • TOURISM AND ENVIRONMENTAL CONSERVATION
    Sunplus

    منطقه کمین و شهرستان پاسارگاد در طول تاریخ زیستگاه مختلف گونه های حیات وحش می باشد . وجود گردنه خرسی و دره خرسی قوام آباد دلیل این ادعاست . گستردگی جنگلهای بنه این منطقه را به عنوان زیستگاه منحصر بفرد درختان بنه می دانند . وجود 30 قلاده خرس قهوه ای و نزدیک به 10 قلاده پلنگ ایرانی در کنار گرگ و کفتار، کبک و دراج،قوچ و میش، کل و بز، انواع خرگوش ، خزندگان و گیاهان مرتعی بهترین پتانسیل برای جذب توریست می باشد.تجربه حمایت از گونه های مختلف زیستی….جزئیات بیشتر

  • Food Tourism

    ابان (48)اين نوع از گردشگري به معني خوراک خوردن در رستوران هاي پنج ستاره و گرانقيمت نيست. كسب تجربه خوراكي در رستوران هاي كوچك محلي،اقامتگاه ها ، اکو لوژها و دوره گردهاي دستفروش بخشي از اين تجربه است كه گردشگران را با آشپزي يك منطقه آشنا مي كند.خوراک های بومی و سنتی مبتنی بر تولیدات طبیعی نقش بسزایی در جذب گردشگر دارند. پس از استقرار در کلبه آقامیر مقدمات پخت نهار و شام فراهم می گردد. و شرکت کنندگان  با پخت آش الوک و آش بنه …… جزئیات بیشتر

     

  • (Astronomical Tourism (Astro-Tourism

    kol (17) (1)ثبت ، رصد و عکاسی اجرام اعماق آسمان در پاسارگاد شهر ستاره شناسان آماتور جهان ،برنده جايزه سال 2006 «لاس كامبرس (Las Cumbres ) ،پیاده روی مهتاب در تخت جمشید و پاسارگاد، تجربه شکوه آسمان شب در کنار نگاره های باستانی ،آرامش و تجربه سکوت شبانه اماکن تاریخی ، ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی های جزئی و کلی ، بارش های شهابی باعث سفر به اعماق تاریخ ،احساس غرور  ولذت بردن از طبیعت آسمان شب کمترین چیزیست که فرد در گردشگری نجومی نصیبش می گردد. جزئیات بیشتر

  • Eco-Tourism
    گردشگری بومی

    گردشگری بومی

    چند سال پیش که نوای گیتار “اکبر مشکات” از خانه  گلی در شهربزرگ  تهران  بلند گردید مهندس کیارش اقتصادی به خود جنبید ، پر کشید  و بر بلندای  میمند کرمان جای گرفت ، 3 هزار سال فرهنگ را از گرد و غبار روزگار شست . غرش هواپیمایی فرانسوی در کویر گرمه طوفان بپا نمود  ، قلب مازیار گُر گرفت و “آتشونی” متولد شد.. مهراب آموزش و پرورش در اصفهان شکاف برداشت و اکبر رضوانیان با “خونه نقلی “کاشان  جانی دوباره بر خشت خشت خانه های گلی داد. سی پی یو ی “امیر میری” هَنک کرد ،  آقامیر ریستارت شد . دوباره کهن دیار کمین و پاسارگاد در کهکشان فرهنگ در خشید .
    در شهر قم زیر علم پاسنگان “سعید ابراهیمی” سینه زد تا “سید هاشم” کوله بارش را در بارنداز طباطبایی فرو اندازد تا شاید “رضا خلیلی” در روستای ورزنه زنده رودش را جاری کند. شیر زنی از روستای قلعه بالا نوری بر آسمان گیتی افشاند  و منیر تقدیسی نور خانه را همچون نگینی بر پیشانی سمنان بدرخشاند.گل ها قاسم آبادی  رقصیدند تا  تر گلِ مسعود گیله بومش را در سایه دماوند متولد کند.
    در این میان مردی از دیار ادیبان “سخنور “سر بر جیب مراقبت فرو برده می خواست  شاه بوانات شود. یک شبه چاه های نفتی در خانه اش کشف نمود و در طوفان تزویر و ریا مردانی از جنس خورزو خان از دیار هزار رنگ آلمان بر سفره پر از خالیش رنگ دلار دادند تا آوازه اش را بر گرده دروغ سوار کنند .
    و این شد که در صنعت گردشگری ایران سر فصل جدیدی تحت عنوان اقامتگاه های بوم گردی توسط اشکان بروج به رشته تحریر در آمد تا آرش نور آقایی بزرگ مرد ایده پرداز گردشگری در رگ و پی آن” روان “را جاری سازد که ” پورنگ پور حسینی “بتواند در سایه تدبیر، استاندارد اقامتگاه های بوم گردی را به سازمان میراث فرهنگی  دیکته کند.
    صنعت گردشگری ایران حول محور فرهنگ به حرکت در آمد مرزها در نوردید آوازه ها در گوشه گوشه گیتی طنین انداز شد  و اینترنت جانی دوباره به فرهنگ داد. اقامتگاه های بوم گردی نقل مجلس مسئولان شد و پوشه ها به اسامی مزین گردید .هزاران نفر به یک باره  عرق بوم گردی کرده سرمست دلار از  صد میلیون وام پاشنه  مواریث  را از جای در آوردند که با خیال  پشمی به کلاه خود زنند تا شاید دلاری باد آورده نصیب گردد .
    “شاه “شوند .
    هستند کور دلانی که  چرخ های فرهنگ بوم گردی را در  وادی کسب  و  کار  پنچر کنند.

    جزئیات بیشتر